Budite ispred
konkurencije!

Šta je SEO?

SEO je skraćenica engleske fraze Search Engine Optimization što u prevodu znači - optimizacija sajta za pretraživače. Prostim rečima rečeno, to je optimizacija određenog sajta tako da se on bolje rangira u rezultatima pretrage određenog pretraživača kao što je na primer Gugl (Google). To je niz metoda koje je potrebno sprovesti na određenom sajtu kako bi se on bolje rangirao u rezultatima pretrage. Međutim SEO nije jednostavna metoda i zavisi od više od 200 faktora koje Google uzima u obzir prilikom prikazivanja rezultata. Detaljnije o tome šta je sve bitno da bi sajt bio dobro rangiran na Guglu pročitajte na našoj stranici SEO Optimizacija Sajtova.

Zašto je SEO optimizacija bitna?

U današnje vreme kada internet cveta i kada ljudi sve više proizvode i usluge traže na internetu postalo je izuzetno važno imati sajt i takođe biti prisutan u rezultatima pretrage jer uspeh poslovanja u današnje vreme mnogo zavisi od posetilaca sajta i dobrog marketinga. Što je sajt bolje pozicioniran u rezultatima pretrage - više će poseta imati. Čak 90% ljudi pogleda samo prvu stranicu rezultata i ne ide na druge stranice a čak 60% njih poseti jedan od prva tri rezultata na Guglu što veoma jasno pokazuje koliko je bitno biti dobro rangiran u rezultatima pretrage. SEO metoda nije dovoljno poznata na našim prostorima i veoma mali broj sajtova je dobro optimizovan da bi se pojavio u rezultatima pretrage na Guglu. Iz tog razloga mnogi vlasnici firmi i ne vide neku korist od svog sajta a svakodnevno gube veliki broj potencijalnih mušterija koji traži upravo ono što oni nude ali nažalost njih nema u rezultatima pretrage. Zbog toga sajtovi koji su dobro SEO optimizovani i njihovi vlasnici imaju veliku prednost u poslovanju u odnosu na vlasnike firmi koji nemaju svoj sajt ili ga imaju ali se on ne pojavljuje u rezultatima pretrage. Imati sajt ne znači ništa ukoliko niko ne može da ga pronađe.

Prednosti SEO optimizacije u poslovanju

Naravno, cilj svakog poslovanja je dolaženje do kupaca vaših proizvoda ili usluga. Postoji mnogo načina da se dođe do klijenata kao recimo delenje flajera, reklamiranje po bilbordima i liftovima ali u današnje vreme najveći broj internet pismenih ljudi traže na internetu ono što ih zanima. Da biste došli do ovih korisnika morate ili da platite reklamu ili da dobro odradite SEO za vaš sajt. Prednost SEO optimizacije sajta je ta što jednom kada vaš sajt bude visoko u rezultatima pretrage tu ćete i ostati a novi korisnici će dolaziti na vaš sajt bez potrebe da bilo šta platite. Sa druge strane, ukoliko koristite samo plaćenu reklamu, reklamu ćete morati da plaćate zauvek ako vam je to jedini način dolaženja do novih korisnika. Za najbolje rezultate se preporučuje da imate i dobro odrađen SEO kao i aktivnu internet marketinšku kampanju na Guglu i društvenim mrežama kao što su Facebook, Twitter, Instagram itd. Prednost dobro odrađenog SEO dela je ta što ćete jednom kada isplivate u vrh rezultata pretrage tamo ostati dugo a korisnike dobijati svakodnevno bez potrebe da bilo šta platite. Na našem sajtu imamo primer uspešne SEO optimizacije sajta www.izradafotografija.rs na kome smo radili. Detaljnije o tome kako je SEO optimizacija tog sajta doprinela boljem rangiranju a samim tim i većem broju poseta i zarade možete pročitati na našoj stranici Primer uspešne SEO omtimizacije.

Koliko dugo traje proces SEO optimizacije?

Ne postoji lak odgovor na ovo pitanje jer trajanje SEO procesa zavisi od mnogo faktora kao na primer da li je vaš sajt dobro optimizovan za Google pretragu, a ponajviše zavisi od konkurencije za određenu ključnu reč. Kada kažemo ključna reč mislimo na ono što ljudi kucaju u pretraživač kao na primer "polovni automobili" ili "šišanje pasa" ili "fotografisanje venčanja" itd. Za neke ključne reči konkurencija je niska pa bi i sam proces SEO kampanje trajao kraće od nekih više konkurentnih ključnih reči. Za manje konkurentne ključne reči proces može dati dobre rezultate već nakon par meseci dok za jako konkurentne ključne reči može trajati godinama. Da biste saznali kakva je konkurencija u Srbiji za vaš sajt ili proizvod najbolje je da nas kontaktirate putem kontakt stranice ili možete popuniti obrazac za besplatnu SEO analizu vašeg sajta koji se nalazi na ovoj stranici.

Da li je SEO optimizacija isplativa?

Dugoročno gledano u najvećem broju slučajeva odgovor na ovo pitanje je da. Optimizacija za manje konkurentne ključne reči traje par meseci do godinu dana a zatim vaši linkovi trajno ostaju dobro rangirani što znači više poseta vašem sajtu i više prodaja vaših usluga ili proizvoda. Obzirom na to da će vaš sajt dugo nakon uspešne SEO kampanje biti visoko rangiran i dobijati veći broj posetilaca koji će postati vaši kupci smatramo da u SEO svakako treba uložiti i da na nju treba gledati kao na dugoročnu investiciju koja će se svakako isplatiti i koja će nastaviti da vam donosi prihode mnogo godina nakon njenog završetka. Detaljnije o cenama naših usluga možete videti na stranici Cene SEO Paketa a o isplativosti SEO optimizacije možete pročitati i u našem članku o uspešnoj SEO optimizaciji na primeru jednog od sajtova na kojem smo radili.

Besplatna SEO Analiza